Animovaná tvorba
Profil absolventa
Absolvent študijného odboru 8630M animovaná tvorba je stredoškolský kvalifikovaný odborný pracovník, ktorý je schopný získané vedomosti a zručnosti aplikovať v praxi predovšetkým ako dizajnér, počítačový výtvarník, (tvorba multimediálnych publikácii), v reklame, hudbe, TV, filme, divadle, v priemyselnom dizajne, výstavníctve, scénografii, architektúre, kriminalistike, a všade tam, kde je potrebná trojrozmerná vizualizácia priestorových scén a ich oživenie. Pre kvalifikovaný výkon odborných činností má potrebné všeobecné vzdelanie a široký odborný profil. Absolvent je adaptabilný aj v príbuzných odboroch, schopný aplikovať nadobudnuté vedomosti a zručnosti pri samostatnom riešení pracovných problémov, cieľavedome, rozvážne a rozhodne konať. Je schopný pracovať v tíme, aktívne sa podieľať na organizácii a riadení pracoviska, sústavne sa vzdelávať, trvalo sa zaujímať o vývoj výtvarných disciplín, ovládať dôležité manuálne zručnosti, konať v súlade s právnymi normami spoločnosti. Je schopný v práci uplatňovať moderné metódy a štýl práce, technológie a techniky. Má logické myslenie, vie byť samostatný, zodpovedný a iniciatívny. Absolvent študijného odboru je pripravený aj na vysokoškolské štúdium na všetkých typoch vysokých škôl.

Kde sa môžeš uplatniť?
ako odborne kvalifikovaní pracovníci v štátnych a súkromných podnikoch a inštitúciách umeleckej sféry
vo vlastných návrhárskych a realizačných firmách ako dizajnéri, konštruktéri a modelári
v reklamných agentúrach, ako výtvarní redaktori v redakciách časopisov a nakladateľstvách
Dĺžka a forma štúdia
4 roky/denná
Stupeň vzdelania
ISCED 3A
Možnosti ďalšieho štúdia
pokračovanie na VŠ
Čo sa môžeš naučiť?
-
ovládať zásady animovanej tvorby
-
uplatňovať plošné, plastické a farebné videnie
-
určiť vlastnosti a spôsoby použitia materiálov v grafickej tvorbe
-
ovládať prácu s farbou pre tlač a pre web a exportovaným videom
-
určiť vzťahy medzi tradičným a netradičným materiálom, jeho výtvarnými a výrazovými možnosťami uplatnenia
-
rozoznať súčasné módne trendy ako aj domáce a svetové aktuálne dianie v oblasti reklamy a dizajnu
-
ovládať navrhovanie, konštruovanie, technologické postupy a modelovanie s využitím najnovších počítačových technológií
-
ovládať grafické a animačné , strihové – postprodukčné – zvukové programy, ktoré sa v odbore umeleckej a reklamnej animácii používajú
-
ovládať techniky a technológie klasickej ručne kreslenej animácie , plôškovej animácie, bábkovej animácie cez počítačovú animáciu, kombinovanú až k samostatnému ucelenému filmu s kompletným layoutom
-
mať prehľad o základoch fotografovania a zručnosti v oblasti tvorby fotografie